fredag 14 augusti 2009

bröllop och födelsedagskalas i helgen!


Skönt med lite lugn och ro. olle kollar på film, Hannes har slocknat i sin säng och Stefan har vi inte sett så mycket av ännu... Man kan ju inte sova till lunch som Olle säger till honom samtidigt som han skakar på huvudet. Han är skojig. God morgon din sjusovare sa han till honom förut. Precis som bärgarn gör till blixten McQueen i filmen Cars. Ni som sett den vet vilka jag menar.



Just nu slits jag mellan om jag ska måla lite på mina fönster, ladda upp kort och beställa, begära dagar hos försäkringskassan, brygga mig lite kaffe och lösa lite korsord, ta en dusch, sy olles nya gardiner... Jag listan kan bli lång för jag kommer på nya saker hela tiden som jag kan ta mig för. Men just nu så har jag inte så mycket lust. Känner mig lite trött för tillfället.

Imorgon är det dags för bröllop!!! Madde och Tobias ska gifta sig i Pelarne kyrka.
Det ska bli så kul och mysigt! Jag har ju haft turen att få gå på ett par bröllop nu, 2:a i år av 3. För två år sedan var jag på 4st. Det är så mysigt tycker jag. Stefan ska tyvärr inte med mer än under vigseln i kyrkan för det krockar ju med GP-tävlingen i Speedway i Målilla. Han hade redan köpt biljett dit när vi blev bjudna. Men en bra tjej reder sig själv!!!!

Imorgon är det även lillebror kalles födelsedag. Passar på att säga grattis en dag för tidigt. Det blir kalas på söndag har jag hört!


Olle kom just in till mig vid datorn och sa: Jag har inget att göra!!! Då föreslog jag att vi kunde baka chokladbollar han och jag. Det gillade han... Han ville visserligen att vi skulle leka med bilar oxå. Så klart! Det är ju hans favorit, Biltokig som han är!
Det där jag skrev om lugn och ro i början tar jag tillbaka nu för Olle ligger och gråter på golvet vid mina fötter och tycker synd om sig själv för att han inte får köra med två bilar på tangentbordet när jag skriver. Konstigt va? Och skriken väckte Hannes förstås så den listan med saker som jag skulle beta av får nu vänta lite till...

Inga kommentarer: