måndag 24 augusti 2009

Halsfluss!!

Först började Olle med halsont men han klarade sig och det kändes bättre sa han. Lagom till det slog till på mig och däckade mig rejält. Det var länge sedan jag var så dålig... Vaknade i tisdags morse, förra veckan, och hade ont i halsen. Fixade som vanligt på morgonen och körde Olle till humlan och ica på tillbakavägen och köpte halstabletter. Hämtade hannes hemma hos stefan och körde mot bvc - föräldragruppsträff. Fortfarande jätteont i halsen. Fixade bvc men hade feber när jag kom hem och det ökade på under em och kvällen. På onsdagen låg jag i sängen fram till lunch och sedan ringde jag vårdcentralen för nu orkade jag inte ha över 39 grader och ont i halsen som en jag vet inte vad... Jag fick komma dit och väl där efter lång väntan så tar det ju inte så lång tid att konstatera att det var streptokocker och penicillin på det. Men det tog till fredagen innan jag började känna mig bättre. Då var jag hemma hela dagen själv med grabbarna för stefan jobbade och åkte sedan direkt och spelade fotboll. Vad jobbigt det är att vara sjuk med två små barn... Alla ni som varit med om det vet vad jag menar! Jag tänker det varje gång! Nu har det ju som tur är inte hänt så många gånger men det räcker.

Nu gäller det bara att se hur lillkillen Hannes ska klara sig med detta. Olle blev ju jättesnorig och förkyld efter sitt eller om det beror på att han börjat dagis igen. Hannes är snorig och nyser lite men annars pigg. Lite kinkig med maten har han varit igår och idag. Men det kan ju bero på så mycket, bla tänder som är på gång kanske eller vem vet??? Det borde som sagt följa en bruksanvisning till varje litet nytt barn som födds så man kunde sköta det på bäste sätt = )

Inga kommentarer: