onsdag 12 augusti 2009

Vi lever!

Nu börjar man gå tillbaka till vardagen och rutinerna igen efter och ha varit sommarledig som Olle säger. Olle ska börja på Humlan nästa vecka. Vi har tagit ut ledigheten länge. Stefan är inne på sin andra jobbarvecka. Han var ledig 5v. Tänk så fort de sprang förbi...

Vi har inte hunnit så mycket som JAG hade önskat... Man hinner inte så mycket med två små barn. Sover den ena så är det den andra som behöver hjälp eller sällskap och tvärtom. Det finns ju inget jag hellre gör än är med mina barn men tyvärr har jag många måsten som hänger över mig som jag vill bli klar med. Det vore så skönt att bara koppla av och leva livet med familjen och ta dagen som den blir. Det gör jag!!! men, men inte utan att känna att så fort jag har lite tid över när Hannes sover eller Olle sysslar med något så måste jag göra något... Det är ju så skönt när saker och ting blir fina och klara och man njuter av att titta på hur bra det blev. Eller?? Fler som känner så?? Vi har ju vårt hus som vi började måla på förra sommaren. Vi blev inte klara efter som det är fråga om total uppfräschning av fasad, fönster,fönsterluckor, fönsterbleck, hängrännor. m.m För att inte tala om garaget(panel som behöver bytas) som vi sparade till i år men som vi inte har börjat med. Tiden finns inte och huset är ju inte ens klart ännu... Jag får spunk!! Jag blir ledsen när inget händer. :(

Visserligen är det väl ingen som kommer och tar jobbet för mig utan det finns väl kvar tills jag har tiden för det. Det svåra även för mig själv att förstå är ju att jag går hemma och "jobbar inte" och då tror man ju att man har all tid i världen men det är ju inte riktigt så.

Nu har jag spottat ur mig lite...

Inga kommentarer: