onsdag 12 augusti 2009

tänder på gång?

Jag tror att Hannes håller på att få sina första tänder nu. Han har ju dreglat en hel del nu ett tag och fingrarna är ständigt i munnen. Han är så gullig med sina två fingrar i munnen. Lillkillen!!
I går kväll vaknade han och var jätteledsen stackarn. Han var knappt vaken men så ledsen. Lugnade sig en stund och hulkade mot mitt bröst men så satte hjärtskarande gråt och skrik igång igen och så höll det på en stund innan han lugnt somnade in igen på mitt bröst i soffan och efter en stund gjorde även hans mamma det oxå... Där låg vi i soffan Hannes och jag tills Stefan sa: ska vi gå och lägga oss eller? och då var klockan 01.37. Jo det kanske var dags... Inte svårt att somna i soffan nu för tiden. Det är som om någon knockar en helt plötsligt. Stefan sa härom kvällen: Vilket vill du se ikväll eller jag kan ska säga somna till... Ha Ha!

I dag har han inte velat äta gröten riktigt. Han blir ledsen när den kommer in i munnen men han bäljer i sig vatten. Det älskar han verkligen! Han blir alldeles tokig när han ser muggen närma sig munnen och nästan kastar sig över den... Han är så härlig!!

Inga kommentarer: